Saturday, August 11, 2012

Çin 'lilerin Binlerce Yıllık Sırrını İfşa ediyorum

   Düşüncelerin deli dolu felsefeleri olmasaydı insanoğlu hala binlerce yıl öncesindeki gibi mağaralarda yabani bir şekilde yaşıyor olurdu. 


95 yılından beri istisnasız binlerce defa yumuşacık tavuk eti elde etmek için uğraştım .Her türlü sosa yatırdım .Abd de çin marketlerine gittim almadığım malzeme kalmadı .Valiz valiz buraya taşıdım ..nafile bulamadım ..Nasıl yapıyorlar o tavuğu ,o dana etini pamuk gibi kafayı onunla bozdum 16 yıl sonra bulmayı başardım .Sarı tenli dostlar herşeyi yazıyor da bir o detayı atlıyorlar..Onların yüzünden iki çin yemek kitabını Türkçe ye çevirdim ama hiç bir yerinde bu mini minnacık detay geçmiyordu ..
Velhasıl geçen yıl tesadüfler eseri bu formülü çözdüm.. Evraka evraka(Evraka Yunancada "BULDUM" anlamındadır Arşimet 'in hikayesinde önemli bir yere sahiptir)
 !! diye bağırarak ,göbek atarak(hiç beceremem düşünün) bir elimde tahta kaşık ,bir elimde mezgit gibi yumuşacık olmuş ,dağılan ,ısırılmış tavuk parçası hoplayıp zıplayarak bu buluşumu süper gösterişli kutladım .Sonra ki günler hemen her öğün (kahvaltı hariç) ,ince doğranmış tavukları her çeşit çin yemeği şeklinde pişirdim.

Püf noktalar ...
Eğer çin yemeği seviyor ve yapmayı planlıyorsanız ...mutfağınız da her daim olması gerekenler ..
1-mısır nişastası
2-susam yağı -ceviz yağı
2-susam
4-koyu soya -light soya
5-pirinç sirkesi (makro larda var yoksa benim gibi elma kullanın bişey olmuyo aynı lezzet yakalanıyor)
6-kahverengi şeker

Elemanların açıklamadığı şeyi söylüyorum evde bir kilo var bende artık ..ayrıca bissürü şeye faydası var..

KARBONAT !!!!!
heheeh bakın 17 yıllık çalışmanın ardından adamların mutfağının sırrını size ..parmağınızı kımaldatmanıza gerek olmadan verdim ..evet Halis -mulis karbonat....

El bakımı için bitkisel ve doğal karışımlar yaparken ..bir de baktım karbonat,yoğurt ,badenm yağı üçlüsü cildimi bir bebek cildi gibi yumuşatıyor..EEE bende etim dedim ..beni yumuşatıyorsa bu malzeme tavuğu da yumuşatır dedim ...2 çay kaşığı karbonat la ince dilimlenmiş tavukları güzelce yatırdım ..yaklaşık 40 dakika sonra..senmisin tavuk ,benmiyim karababa ,yoksa mezgit balığımı ikimizde öyle kaldık..

ilk iş güzelce yıkayıp karbonattan arındırmak oldu ..ardından azıcık zeytin yağında başladım kavurmaya ..bildiğiniz yumuşak mı yumuşak çin yemeği tavuğu oldu..(dana etinde de aynısını uyguladığınızda aynı yumuşaklığa sahip oluyor.)
biliyorsunuz ki restauran da yediğinizde pamuk gibidir..evde yapym tarifle dersiniz ..tavuk eti takoz veya kayış gibi olur ..o muazzam ikilemi sona erdirdim anlayacağınız ...yukarda geçen gün yaptığım tavuk var henüz diğer malzemeleri koymamıştım ...
Ama meraklısına hemen ekşi-tatlı soslu tavuk tarifi veriyorum yine fıstıklı ,yeşil biberli dana eti de yapabilirsiniz ..tarifleri var heryerde...


tatlı-ekşi soslu Tavuk

Tavuğumuzu karbonata yatırıp biz diğer karşımları ve sosu hazırlayalım


Kemiksiz ve derisiz tavuk ince doğranmış 
 1 yumurta akı
1/2 çay kaşığı tuz (1/4 çay kaşığı sofra tuzu),
2 çay kaşığı mısır nişastası
1 konserve ananas parçaları 
1/4 Konserve ananas  su bardağı suyu
1/4 bardak beyaz sirke (elma -pirinç olabilir)
1/4 bardak ketçap
1/2 çay kaşığı tuz (1/4 çay kaşığı sofra tuzu)
2-3 yemek kaşığı kahverengi şeker
1 çorba kaşığı + 
1 çay kaşığı susam(veya zeytinyağ) yağ
2 santim parçalar halinde kesilmiş 1 kırmızı biber,
1 santim parçalar halinde kesilmiş 1 sarı dolmalık biber,
1 çay kaşığı rendelenmiş taze zencefil


YÖNTEM

1. Bir kapta, yumurta beyazı, tuz ve mısır nişastası ile tavuk birleştir.Tavuğu eşit şekilde iyice bu bulamaca karıştırın .  buzdolabında bir gece veya oda sıcaklığında  15 dakika bekletin.(tavuğu güzelce yıkayın karbonat tadı kalmasın.sonra bu karışıma ekleyin .
2. Bu arada,  ananas suyu, sirke, ketçap, tuz, ve kahverengi şekeri güzelce çırpın
3  yüksek ateşte büyük bir tava ya da wok ısıtın.yağı  1 yemek kaşığı dökün.  tencerenin çok sıcak olması  önemlidir. ilk tavukları ekleyin ve  kızarana kadar, 1 dakika boyunca bekleyin sonra diğer tarafı çevirin ,yine bir dakika kızartın (hoplatarak ,zıplatarak çeviriyorsunuz he unutmayın) Tavuğun ortasında pembelik kalması lazım ..emin olamadıysanız bi tane alın kesin bakın ..temiz bir tabağa tavukları alın ..
4 ocağı orta ısıya getirin ve  yağın  geri kalanını 1 yemek  kaşığı ekleyin.Dolmalık biber parçaları ve zencefil ekleyin yağı ısınmasını bekleyin ve. 1 dakika kızartın. Ananas parçaları ve tatlı ve ekşi sos ekleyin. Yüksek ısıya alın ve , 1-2 dakika kaynatın şimdi  içeri tekrar tavuk parçalarını ekleyin. genlde 1 dakika yeter ama ..baktınız içi pembe ..yine 1 dakika kaynatın ..
Sosun tadına bakın eğer isterseniz daha fazla kahverengi şeker ekleyin.
4 kişilik.


ONCE UPON A TIME ADAKALE WAS IN THE TUNA RIVER

When I was looking for Ottoman time fairy tails I found out about Adakale. The history of A little island fascinated me and I couldn't s...