Friday, August 17, 2012

ÇİLİNGOZ MASAL GİBİ

İstanbul'a yakın ama ,bi o kadar da uzak bir kamp ve tatil yeri  bulma çalışmalarım içinde ilk Çilingoz 'u buldum..
yaklaşık 80 -90 km İstanbul dan ..Önce Çatalca 'ya gidiyorsunuz 30 km filan ardından Çilingoz Doğal Parkı istikametine doğru 40 km ..Yalıköy 'e kadar sıradan ,çirkin evler,zevksiz binalar,derme çatma şekilsiz evler arasından gidiyorsunuz ..Tipik Türk zevksiz yerleşim yerleri var ya ..aynen burada da ,tekrar ediyor göz zevkini bozmaya..ama belli bir noktadan sonra  insanların zevksizliğinin değemediği yerlere de ulaşıyorsunuz ..Mis gibi orman içinden geçen ırmak manzarası ile yol boyunca birlikte gidiyorsunuz .




yalıköy 'den Çilingoz 'a asfaltlama çalışması başlamış bitirmişler..yağ gibi sahile iniyorsunuz ..müthiş bir manzara ve ,ağaç kokusu ile  birlikte ..İşletmeyi bu sene başkası almış ,daha önce bir kaç kadın işletiyormuş ..Şİmdi Milli Parklar Orman Müdürlüğün den bu şahıslar 39 yıllığına kiralamaşılar...
 Koca koca ağaçların içinde barakalar var..orman içine doğru epeyce ilerliyor..ister orada 40 tl günlük verip 2 kişi kalırsın ,istersen çadırının kurarsın günlük 18 tl verirsin ....ha ben para vermem diyosan biraz açığa git ..piknik alanları veya ,yine kamp yapacağın bir sürü alan var..Ama market filan uzakta  kalmış oluyo ...

İşletme yine amele kafası ..bu işi bilmiyorlar anlycağınız..Tek bir kişi son derece nazik öbürleri katıksız ..Marketin sahibi Berkant bey veya Berkay emin olamadım ..süper cool bir insan ..



sahilin sol tarafı
Plaj da ilk sizi karşılayan devasa bir tabela ..Dip akıntısı vardır ..derine gitmeyiniz ..Milli yüzücü bile olsanız dip akıntısından kurtulamazsınız ..diyor ..işaretlenmiş bölgelerin dışına çıkmayın kesinlikle diyor ..bir de komple çevirmişler ..boyu geçmeyin diye ...ama ben oradayken 2 tane su aygır ..derinde aba ebe aba alala diye şakalaşıyordu yine ..yani istediğin uyarıyı yap ..mal maldır ...kafa basmıyor..sahil 3- 4 km filan galiba ..inanılmaz yürüdüm ..sol taraf ta ırmakla deniz birleşiyor..


inanılmaz bir görüntü sergiliyor..mutlaka sağ ve sol burunlarına doğru ..keşif gezisi yapılmalı ..yine Ormanın

ırmak ve denizin birleştiği yer
orman içi çeşmenin olduğu yer
içine doğru keşif yapılabilir..
.kaynak suyunun yanına hayrat yaptırmış biri ..çeşmeden su ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz




..oda sahile 1 km uzakta ..manzaralı yoldan yürüyerek gidebiliyosunuz..

.10 tane model model köpekçikler sizi karşılıyor ..kamp alanında ..son derece korumacılar..alana başka köpek veya ,,vahşi hayvan giremiyor..çilingoz çetesi hemen ince ayar veriyor...bu 10 tanelik sürünün lideri ni görmeniz lazım ..minyon bi tip  ve bakışları var ya ...size anlatamam ..koca koca köpekleri tek bakışıyla muma çeviriyor..ve bana maymunlar cehennemindeki ..agresif maymun varya ,isyancı işte ...



onu hatırlatıı..harektleri ve bakışı ,rengi,yüzü ..ona çok benziyor ..beni de ürküttü ..bakışları çok tartıyor ..çok bilge ve tehlikeli ..asla bize yanaşmadı mesela ..diğerleri yanaşınca sadece hırlayarak uzaklaştırıyor ..kendi de gelmiyor ..tuhaftı ..

tuvaletler çok temiz ..turnike gibi bir giriş yapmışlar..1 tl attığınızda ..içeri girebiliyorsunuz ..



 ben çadırımı kurdum ..mangalda yemeğimi yaptım ..sahilde kaldım ..,ormanda kaldım ..deniz ::::temiz ötesi ....kıyıya doğru minik arı gibi bişeyler var suda ..çizgili çizgili ..ısırıyor ..ama ..suyun içinde eliniz kolunuz hareket ettrinice..uzaklaşıyorlar..ben rahatsız olmadım alışınca...müzik olmaması,gürültü,kalabalık olmaması,inanılmaz gökyüzü,inanılmaz kamp ateşi ile ..unutulmaz ..zamanlar geçirebilirsiniz kanka ..bende tavsiye ..

ONCE UPON A TIME ADAKALE WAS IN THE TUNA RIVER

When I was looking for Ottoman time fairy tails I found out about Adakale. The history of A little island fascinated me and I couldn't s...